sista dagen på helgen är en söndag

Denna helgen har varit till belåtenhet i massor. Den gick lite fort bara.

Shopping på Ikano i fredags tills fötterna värkte, fest igårkväll med allt kärt SG-folk.
Synd bara att det var så lite folk på flamman och att bartendern inte var så bra på att blanda mojito, det var LinJo och jag bättre på må jag säga. Synd också att nån hade den ofina vanan att gå runt och släppa äckelfjärtar hela tiden så hela flamman luktade bajs.
Synd också att Linjo cyklade omkull på vägen till flamman.
Så här gick det till:
Linjo svänger för snävt där det är halt och dråsar i backen.
jag kommer fram till henne "oj, hur gick det?"
"det gick bra, fast jag slog ju mig"
"men då gick det väl inte bra"
"fast mest är det faktiskt pinsamt, hihi.. nej nu kör vi"

idag har bakisdagen spenderats med loppis, vem vet mest och energiläcka på grund av Östgötatrafikens surfittegubbar till busschaufförer.. fy fasen alltså.. hur kan man jobba i et serviceyrke om man börjar med att skälla på sina passagerare innan de ens klivit på bussen... BLÄ!'
På loppisen köpte Linjo en jääääättefiiin tavla, NOT! men ramen kanske hon kan göra nåt med nån gång eventuellt kanske...

men fick i alla fall lite bekräftelse på PRISO.
Jag skulle köpa godis. kände att jag var lite förföljd av en förståndshandikappad kille, men orkade inte bry mej där jag stod i myskläder och mössa och var bakis jämte kompisen karamellkungen.
när jag ställde mig i kön kom killen som ett brev på posten och ställde sig bakom mig. väldans nära bakom. och råkade slå till mig i rumpan. varpå han mumlar nåt på svårförstådd östgötska vilket jag tolkade som "ursäkta". jag log och sa att det är ingen fara. ISEN VAR BRUTEN.
På den grövsta östgötska jag hört på länge säger han, mycket högt och ljudligt
"herregöud vad sööt du är döu"
"tack" tjejen i kassan biter sig i läppen och tjejen framför skrattar och alla andra kassörskor vänder sig om och glor på bakis-mig i mjukiskläder och mössa.
"ska döu va mä i fröken serige i år döu eller?"
"nej det är blir nog inte så"
"näe, det är klart de andra skulle ju inte ha en chans döu, du är ju sötast"
"tack"
sen betalade jag och stoppade ner mitt godis i fickan och gick, när det blir killens tur säger han högt till kassörskan och pekar på mej " hon ska blei fröken sverige hon döu!"
haha.. det var roligt att hör, man kanske inte är så hemskt ful ändå ;)

Ikväll är veckans TV-kväll: Solsidan och sherlock. YES!

Igår bakade jag snickerskaka och bröd. blev mycket gott. så gott att alla kakorna tog slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0